
Η Μεγαλύτερη έκπτωση και αναλγησία της ανθρώπινης ύπαρξης είναι όταν ιδεολογικοποιεί το θάνατο
09/27/2020Το ότι ο περισσότερος κόσμος δεν αντιδρά στις αιτιάσεις των “ψεκασμένων”, των θεωρητικών της αγέλης και των ομονοούντων ενός ετερόκλητου, και υποκινούμενου από συγκεκριμένους κύκλους συμφερόντων, ψευδοκίνημα δεν σημαίνει πως συναινεί.
Η πλειοψηφία του ελληνικού λαού αλλά και παγκόσμια τηρεί τα μέτρα κοινωνικής ευθύνης -που πολλές φορές είναι ελλιπή αλλά και αναποτελεσματικά στους τρόπους και στις διαδικασίες εφαρμογής τους, με πολλά σφάλματα και λανθασμένες επιλογές από πολλές κυβερνήσεις.
Το ότι η συντριπτική πλειοψηφία συναισθάνεται το κίνδυνο για τον συνάνθρωπο αλλά και για τον εαυτό της και εφαρμόζει τα μέτρα δεν σημαίνει πως συμφωνεί με τις επιλογές της εκάστοτε κυβέρνησης.
Το να αποδέχεσαι το μέτρο της μάσκας δεν σημαίνει πως είσαι το μακρύ χέρι του συστήματος. Απλά κατανοείς το αυτονόητο για τον συνάνθρωπό σου: Το δικαίωμά του στη ζωή
Αντίθετα ο χυδαίος συμψηφισμός που αναφέρει πως: συμφωνείς με τη μάσκα; Άρα είσαι και εσύ μέρος του παγκόσμιου παιχνιδιού, αποτελεί το λαϊκιστικότερο και γκαγκεπίτικο τρόπο που στόχο έχει την πόλωση του κοινωνικού σώματος και τον αποπροσανατολισμό του από άλλα κύρια και σημαντικά προβλήματα (είτε εθνικά, κοινωνικά, οικονομικά, οικολογικά). Παράλληλα αποσκοπεί να συγχύσει το κοινωνικό σώμα, να αφαιρέσει και να αποδυναμώσει την αξία κάθε αντιπολιτευτικού λόγου επειδή απλά κάποιος φορά τη μάσκα και παίρνει μέτρα προστασίας έναντι του ιού.
Εξού και κάθε ιδεολογική αντιπαράθεση γίνεται στη μάχη της μάσκας και περιορίζεται σε αυτήν.
Το υποτιθέμενο κίνημα αυτό δεν θέτει καμμιά προτασιολογική βάση υπέρβασης του παρόντος συστήματος ενώ έχει μαξιμαλιστικές θέσεις άρνησης: “Το παγκόσμιο σύστημα έχει στήσει μια πλεκτάνη απέναντι στις μάζες! άρα οι μάζες πρέπει να κάνουν τι; Γιατί δεν μας το λένε;
Να εξεγερθούν; Με ποιες πολιτικές και ιδεολογικές θέσεις; Με ποιο όραμα; Με ποιες προτάσεις; Για να κάνουν τι;
Σε αυτά τα ερωτήματα το υποτιθέμενο “κίνημα” των πολιτικών ταγών της θεωρίας της αγέλης δεν έχει να πει τίποτα.

Αναπαράσταση παιδιών που τρέφουν μιας τερατόμορφη γελάδα. Από το κίνημα των πρώτων αντιεμβολιαστών στο Λέστερ (1888) ενάντια στο εμβόλιο της ευλογιάς
Και ο λόγος είναι απλός. Το κίνημα της θεωρίας της αγέλης ΔΕΝ θέλει να αλλάξει τον κόσμο. Θέλει ο κόσμος να μείνει ως έχει. Να συνεχίσει από κει που έμεινε. Να αναπαράγει τις ίδιες αντιλήψεις, τις ίδιες αντιθέσεις, τα ίδια κοινωνικά μοτίβα. Να επιστρέψει εκεί που ήταν πριν την κρίση της πανδημίας.
Και αυτό ακριβώς οδηγεί στο συμπέρασμα πως αυτό το “κίνημα” δεν αποτελεί κίνημα. Είναι ένα “κίνημα” ενάντια στην ίδια την κοινωνία, στον συνάνθρωπο, στη ζωή.
Δεν κομίζει τίποτα νέο στις ζωές μας ούτε στην ανθρωπότητα. Αντίθετα παίρνοντας λαϊκίστικά και φαιόχρωμα χαρακτηριστικά προκαλεί πόλωση εντός του κοινωνικού σώματος. Πολλοί από μας είμαστε μάρτυρες τον τελευταίο καιρό βίαιων περιστατικών ανάμεσα σε αρνητές μάσκας και όχι.
Εν τέλει, αυτό το περιώνυμο “κίνημα” της θεωρίας της αγέλης δεν στρέφει -καθώς ισχυρίζεται το ίδιο- το μένος του στις δομές εξουσίας (δεν έρχεται σε σύγκρουση με τους κρατικούς μηχανισμούς, δεν συγκρούεται με τα ΜΑΤ), δεν κινητοποιείται απέναντι στους μηχανισμούς επιβολής των μέτρων. Δεν κάνει βρε αδελφέ την επανάστασή του.
Μαξιμαλισμός στο φέροντα λόγο περί παγκόσμιας συνωμοσίας των ελίτ της εξουσίας αλλά καμμιά αντίδραση απέναντι στην αόρατη αυτή παγκόσμια εξουσία.
Είναι πολλές οι φορές που διαβάζοντας τα κείμενα τέτοιων θεωρητικών νιώθεις πως ζεις στα πρόθυρα μιας παγκόσμιας επανάστασης. Και ενώ περιμένεις να ξυπνήσεις και να συναντήσεις στους δρόμους πορείες, συγκρούσεις κλπ βλέπεις απλά ανθρώπους να διαπληκτίζονται στο να φορούν μάσκα ή όχι.
Ένα άλλο σύμπτωμα της πολιτικής και ιδεολογικής ένδειας των απολογητών της θεωρίας της αγέλης είναι πως ενώ καταδικάζουν τα παγκόσμια κέντρα εξουσίας ταυτίζονται με πολιτικές και πολιτικούς καθόλα εκφραστές αυτού του συστήματος. Υπερασπίζουν πχ τον Τραμπ επειδή απλά δεν έλαβε κανένα μέτρο προστασίας απέναντι στην πανδημία και ταυτίζονται με τις πολιτικές του. Τι να πει κανείς; Να χαίρεστε το Τσε Γκεβάρα σας.
Και πραγματικά δεν θα μας καιγόταν καρφί για τους τυχοδιώκτες πατρόνες της θεωρίας της αγέλης αν οι πρακτικές τους δεν παρακινούσαν τον κόσμο σε μια διαδικασία μη συμμόρφωσης με μέτρα κοινωνικής ευθύνης απέναντι σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως οι ηλικιωμένοι, οι νευροπαθείς, οι διαβητικοί, οι ασθματικοί, οι υπερτασικοί, οι καρδιοπαθείς και τόσες άλλες χιλιάδες συνανθρώπων μας.
Αντιθέτως το περιώνυμο φαιόχρωμο κίνημα της θεωρίας της αγέλης προκρίνει ως μέτρο το ξεπάστρεμα όλων αυτών των συνανθρώπων μας. Υπερασπίζοντας και εκθειάζοντας το σουηδικό μοντέλο λένε: Τα βλέπετε; Η Σουηδία τα κατάφερε οικονομικά. Ακόμα, όμως, κι αν τα καταφέρει στον οικονομικό τομέα (δεν θα μπω στη διαδικασία να αποδείξω αν τα κατάφερε ή όχι γιατί δεν έχει καμμιά μα καμμιά αξία όταν όλοι μας γίναμε μάρτυρες του απάνθρωπου και φασιστικού τρόπου που φέρθηκε η κυβέρνηση της Σουηδίας απέναντι στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες ξεκληρίζοντας γηροκομεία και ανθρώπους με υποκείμενα νοσήματα.
Το ψευδοκίνημα αυτό είναι επίσης αντι-πατριωτικό. Το να ενστερνίζεται κάποιος τη θεωρία της αγέλης παραβλέπει το γεγονός πως στο κέντρο της Αθήνας η συντριπτική πλειοψηφία των λαθρομεταναστών δεν ζουν σε δομές αλλά αντίθετα κυκλοφορούν ανενόχλητοι γεγονός που τους καθιστά ωρολογιακή βόμβα μετάδοσης του ιού. Δεν είναι τυχαίο πως, τουλάχιστον τα μισά κρούσματα της Αθήνας προέρχονται από μετανάστες γεγονός που αποκρύβεται συστηματικά από τα ΜΜΕ. Η “λογική” της αγέλης δηλαδή θα ενισχύσει την επιβολή ενός νέου lockdown στην Αττική και θα επιφέρει επιπλέον καταστροφές στον οικονομικό τομέα. Τα ίδια συμβαίνουν και στις δομές της Μυτιλήνης, Χίου και Σάμου. Και αυτή η λογική θα οδηγήσει σε έναν φαύλο κύκλο lockdown, σύγχυσης και δυσαρέσκειας, γεγονός που εντέλει εξυπηρετεί τις νοσηρές αντιλήψεις των ιδεολογικών ταγών της θεωρίας της αγέλης.
Και να μη φτάνουν όλα αυτά διεισδύει τώρα και στα σχολεία. Χρησιμοποιεί τα νέα παιδιά ως μοχλό πίεσης. Επειδή τυγχάνει να βρίσκομαι στην ιδιωτική εκπαίδευση μεταφέρω την εικόνα που οι ίδιοι οι μαθητές μου λένε: Σε σχολείο της Αιγιάλειας αιτήματα κατάληψης ήταν τα εξής: 1) Να γίνεται προσευχή 2) Να μην υπάρχουν πολυάριθμα τμήματα 3) Να καταργηθούν οι μάσκες(!!!). Παρόμοια αντιφατικά αιτήματα υπάρχουν στα περισσότερα σχολεία. Που δείχνει περίτρανα την υποκίνηση αυτών των καταλήψεων. Και ενώ σε σχολείο που κύριο αίτημα ήταν η μείωση μαθητών ανά τμήμα, μαθητής μου εκμυστηρεύτηκε πως: “Το Σάββατο το βράδυ κύριε, που όλοι μας έχουμε σταματήσει φροντιστήρια στο σχολείο μαζεύονται πάνω από 100 παιδιά και γίνεται χαμός, κάνουμε πάρτυ κλπ.” και συνεχίζει λέγοντας: “ακόμα και η ομάδα ΔΙΑΣ που πέρασε μας ρώτησε: “όλα καλά;” και μας είπαν: “καλά κάνετε, συνεχίστε τον αγώνα”! Αυτά για να πάρουμε μια γεύση περί του “επαναστατικού” ετερόκλητου κατά τ’ άλλα “κινήματος”!!! Και αυτά δεν είναι τα μόνα παραδείγματα.
Πίσω, λοιπόν, από αυτό το φαιόχρωμο κίνημα κρύβεται ο πιο στυγνός οικονομισμός. Αξία έχει να επιβιώσει η οικονομία, η παραγωγή. Η ανθρώπινη ζωή δεν έχει αξία ή ακόμα χειρότερα: ας επιζήσουν οι εκλεκτοί οι υπόλοιποι είναι βάρος πάνω στην γη. Είναι απλά σκουπίδια. Τα αποτελέσματα βέβαια στην οικονομία θα είναι τα ακριβώς αντίθετα.
Στις φασιστικές αυτές αντιλήψεις που παραπέμπουν σε ιδέες και λογικές ναζιστικές η κοινωνία ποτέ δεν θα συναινέσει.
Αυτός είναι και λόγος που οφείλουμε ως κοινωνία να σταθούμε απέναντι σε τέτοιες αντιλήψεις και λογικές.
Όχι γιατί υπερασπιζόμαστε κάποιες σκοτεινές και αόρατες εξουσίες αλλά γιατί υπερασπιζόμαστε το υπέρτατο αγαθό της ζωής για ΚΑΘΕ συνάνθρωπό μας.
Το οφείλουμε στους εαυτούς μας αν θέλουμε να περισώσουμε τον πολιτισμό της υπεράσπισης της ζωής απέναντι στη βαρβαρότητα της υπεράσπισης του θανάτου.